- sön 13 okt 2013, 18:30
Hej!
Mattias Olofsson heter jag och undrar om ni kan hjälpa mig med en sak.
Jag är ägare av en nybliven veteran-Volvo och tänker sälja den nu.
Det är en Volvo 760 GLE -83.
Svartmetallic med beige inredning, även överdelen på instrumentbrädan är beige.
Ingen taklucka och inte elinställbara säten men i övrigt fullt utrustad med även skinnklädsel.
Förste ägare var Ostermans firma och kördes säkerligen som direktionsbil.
För övrigt har jag hört att det kan va en exportmodell eftersom bromsskivorna fram är oventilerade.
Bilens kaross är väldigt rostig och bromsarna ligger an. Den har stått några år så B 28 E-motorn startar
bara nästan.
Har sökt på nätet efter annonser på en likadan årsmodell men utan resultat så det borde tyda på att
den börjar bli sällsynt.
Så till min fråga: Vad finns det för värde i att bevara den samt hur mycket skulle man kunna få för ett
sådant renoveringsprojekt? Väldigt tacksam för eventuell hjälp samt om det finns mer info som kan
vara intressant.
Med vänlig hälsning Mattias Olofsson /Knivsta
Mattias Olofsson heter jag och undrar om ni kan hjälpa mig med en sak.
Jag är ägare av en nybliven veteran-Volvo och tänker sälja den nu.
Det är en Volvo 760 GLE -83.
Svartmetallic med beige inredning, även överdelen på instrumentbrädan är beige.
Ingen taklucka och inte elinställbara säten men i övrigt fullt utrustad med även skinnklädsel.
Förste ägare var Ostermans firma och kördes säkerligen som direktionsbil.
För övrigt har jag hört att det kan va en exportmodell eftersom bromsskivorna fram är oventilerade.
Bilens kaross är väldigt rostig och bromsarna ligger an. Den har stått några år så B 28 E-motorn startar
bara nästan.
Har sökt på nätet efter annonser på en likadan årsmodell men utan resultat så det borde tyda på att
den börjar bli sällsynt.
Så till min fråga: Vad finns det för värde i att bevara den samt hur mycket skulle man kunna få för ett
sådant renoveringsprojekt? Väldigt tacksam för eventuell hjälp samt om det finns mer info som kan
vara intressant.
Med vänlig hälsning Mattias Olofsson /Knivsta
- By orvar11