Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tja, jag har en 740 -87 B230F som har dragit mycket bensin dom senaste månaderna (1.7 l/milen), och jag har googlat runt lite och upptäckt att jag har fel luftmassamätare och spridare. Jag har ju LH 2.2 som då ska ha dom svarta spridarna med 007 lmm? I min sitter det gula spridare med 016 lmm, då gamla ägaren hade en 016 liggandes och 007 lmm'en gick sönder. Så nu tänkte jag byta tillbaka till 007 lmm'en och undrar då om man måste byta spridare också? Jag hoppas att den kommer dra mindre efter bytet.
SA4AQS skrev:Om han har satt i dom gula spridarna har han också bytt bränsletrycksregulatorn till en 3.0bar dom ger ungefär samma som dom svarta på 2.5bar
Han har inte bytt bränsletrycksregulatorn. Frågade honom, och han sa att spridarna bytte han till gula som han hade liggandes då det var 2svarta och 2gula och han tyckte att den kanske inte är så bra med olika, så han satt alla gula istället. Sen lmm'en bytte han i samma veva för han trodde att 007 lmm'en var trasig. Så det blev ett byte till en 016.

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]

Backljus

Det ser väldigt mycket ut som dessa: https://[…]

Läser ut med en elm-bt android