- tis 27 aug 2013, 21:50
Tjena, som topic lyder så tror jag att jag har problem med bränslepumpen i min 960 3,0 -96 (b6304f)
Ska försöka göra historien kort. Hade lite för kul en regnig dag och sladda upp med fronten på en hög trottoar kant.
Motor fästerna gjorde sitt sista och lika så allt som håller oljefiltret.
Det är nu bytt och hände för ca 1 månad sen.
Men nu till felet. För 1,5 vecka sen startade inte bilen en morgon. Den startarde på start gas så den kan inte vara tändningen.
Fick då tips om bränslepumpen, letade upp den och plockade ut den ur tanken. Den får ström och varje gång jag slog på tändningen gick den igång som den skall (ute ur tanken) jag satte i den i tanken igen och testade att starta bilen. Den starta!!! Den gick hur fint som helst så blev överlycklig!
Skulle iväg senare på dagen igen men då startar den inte. Bränslepumpen slår inte igång.
Gjorde samma procedur (plackade ut den och fick igång den)
Den startar alltid efter ja tagit ut den men aldrig den andra starten.
Kollade huvud relät och inget var fel. Lika så relät som sitter vid batteriet.
Blir inte riktigt klok.. Någon som kanske har en aning? Eller ska de vara att köpa en ny pränslepump och leva fattig resten av månaden?
Tacksam för svar! //Filip
Ska försöka göra historien kort. Hade lite för kul en regnig dag och sladda upp med fronten på en hög trottoar kant.
Motor fästerna gjorde sitt sista och lika så allt som håller oljefiltret.
Det är nu bytt och hände för ca 1 månad sen.
Men nu till felet. För 1,5 vecka sen startade inte bilen en morgon. Den startarde på start gas så den kan inte vara tändningen.
Fick då tips om bränslepumpen, letade upp den och plockade ut den ur tanken. Den får ström och varje gång jag slog på tändningen gick den igång som den skall (ute ur tanken) jag satte i den i tanken igen och testade att starta bilen. Den starta!!! Den gick hur fint som helst så blev överlycklig!
Skulle iväg senare på dagen igen men då startar den inte. Bränslepumpen slår inte igång.
Gjorde samma procedur (plackade ut den och fick igång den)
Den startar alltid efter ja tagit ut den men aldrig den andra starten.
Kollade huvud relät och inget var fel. Lika så relät som sitter vid batteriet.
Blir inte riktigt klok.. Någon som kanske har en aning? Eller ska de vara att köpa en ny pränslepump och leva fattig resten av månaden?
Tacksam för svar! //Filip
- By Edwe