Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av SchultzDuvy
Hej på er!

Ja, denna fråga kanske låter lite dum men jag är ju däremot ganska ny bilägare. Så även inom fälgområdet!

Den gamla fälgmodellen Gemini man kunde köpa av Volvo på 80- samt 90-talet, är den i dag ett eftertraktat stöldobjekt?

Är det mycket vanligt att bilar "dumpas på backen" när de har ganska gamla fälgar av den här sorten till hjul?

Har hört att Gemini bör vara den mest sällsynta originalfälgen från Volvo under denna epok, stämmer detta rykte?

Bör man undvika att montera exempelvis Geminifälgar på sina gamla 240, 740 och 940-kärror?

Eller är alltihop bara paranoia?

För de som ej vet hur Gemini ser ut så titta här: http://img64.imageshack.us/img64/4053/img0075ru.jpg

Mvh från SchultzDuvy
Användarvisningsbild
av päpplet
Det är väl ganska ovanligt att hela bilar stjäls bara för såna fälgar. Vanligare är att man blir av med vindavvisare och sånt som är lätt att rycka loss om vi ska hålla oss till originaltillbehör.
av Amarace
Mer stöldbegärliga vet jag inte, men rätt så ovanliga stämmer nog, är väldigt sällan man ser Gemini-fälgar, fanns ju bara några år som tillbehör.
Har själv 4st och tycker dom ser väldigt bra ut :)
Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]