Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

För min del värkar det vara undertryck och tog väck locket skvalade ej över. Den ända läckan jag har lokaliserat är lite fukt vid pumpa. Men inte mycke.dock känns det ändå att det trycket ur sig vatten vid expantonskärlet. HaspLåten är helt smetad med glykol sjunker ganska fort till min men värkar stanna där.
Mätte komp värdet skev jag ej upp men det va väldigt lika på alla burkar. Skumt detta. Testat med nytt lock dock utan framgång:( tackar alla felsökning pågår.
Tackar alla Problemet är löst bytte packningar i vattenpumpen. Det va som så att den läcker så den sög in luft i systemet vilket resulterade i luftfickor som strulade till det hela. Sedan bytte jag lock med till ett grönt nu varken piper det eller jäklas.

Ang oljan så va det packboxen till vevaxeln som va tokslut så jag bytte alla packboxar när jag ända va där och rev + kamrem sedan passade jag på att byta rotor och fördelarlock + packboxen där med.

Bytte även toppackning när jag ändå va i farten vilken pers det va att få bort muttrarna på avgassidan dom 3 första gick av förvånansvärt lätt behövde knappt ta i alls så jag vart sur och knäckte resten med och bytte pinnbultarna med.

Slutet gått allting gått :D
Uppdatering av infotainment 2025

Ja, separationen är förvånansv&aum[…]

Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]