Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Zeus
Tja!!

Ska koppla in elhissar i min 740 som inte har något som helst fördraget till det. Har ett par frågor.
Behöver man byta hela mekanismen som drar upp och ner rutan eller räcker det med byta veven mot en elmotor?
Funkar det att ta allt från en 940 gle?
Hur kopplar jag elen lättast? Hade tänkt att ha enbart fram.
Användarvisningsbild
av päpplet
Du behöver byta hela mekanismen till hissarna och tar du från en 940 så sitter dom nitade i dörrarna och du lär ta med rutorna också då de har andra fästen (om du nu inte har en 91a för då fick 740 lika hissmekanismer som 940)

Vad har du för årsmodell på din 740? Från årsmodell 88B (ev 88A, minns inte helt säkert när de kantiga kontakterna kom) bör elen passa från 940in iaf de tidiga. Du får helt enkelt följa kablaget från dörrarna och inåt och dela på de stora skarvarna under instrumentpanelen och plocka hela stammarna och flytta över till din bil.

Har du inte kablaget eller att du har en äldre 740 får du skaffa fram ett elschema över bilen och göra ett eget kablage.
Användarvisningsbild
av päpplet
aha, hade för mig det kom samtidigt som de nya backspeglarna men man lär så länge man lever :oops:

Hej, Jag står för ett dilemma med m[…]

Hur gick det till? Om det small, låter det s[…]

Tjena, jag har fått problem med att nå[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Ja, separationen är förvånansv&aum[…]