Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Stagern
Hej
Nu har jag letat i 2-3 timmar efter kontakten till yttertempmätaren som ska vara fördraget men jag hittade bara 2 små kontakter där flera har beskrivit att den ska va

Kontakterna som sitter på bilen ser ut så här
Bild

Och den som sitter på mätaren ser ut så här
Bild

Undrar i fall det finns olika versioner
Användarvisningsbild
av Stagern
Dom passar inte i den stora dock dom har bara 2 stift (lite dålig bild)
Men det finns två varianter på yttertempskontakterna har jag läst googlade lite på engelska och då fanns det lite mer svar om just det här
Jag har köpt den tidiga versionen som är svart sen finns det en senare version som är vit och det finns ett vitt kablage längre ner (men det ska funka att plugga in den svarta i den vita enligt dom)
men det sitter kablar i det redan men dom kanske går till dom två små varianterna så det får bli att testa att plugga in det där.
Användarvisningsbild
av Kloge
Förstår inte vad du menar.Skillnaden vad jag vet är att tidiga versionen har en röd lampa som tänds när det är risk för frost och senare modeller har en snöflinga i displayen istället
Användarvisningsbild
av Stagern
Jo fast det är olika versioner kolla här http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=280578 fast på mitt vita kablage som min 945 har så sitter det redan kablar där men som jag fattat det så ska jag plugga ur det och sätta dit min yttertempsmätaren där
lånar en bild för att beskriva (hoppas att det är okej candypig)
Bild
Det är det här kablaget jag menar men på min så sitter det kablar där redan.
Det jag tror är att det här förgrenar sig upp till dom två små kontakterna så jag ska testa att koppla ur det som sitter där och sätta in yttertempsmätaren där istället
Uppdatering av infotainment 2025

Ja, separationen är förvånansv&aum[…]

Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]