- mån 01 jul 2013, 10:19
Hej har en 740 (ombyggd till a-traktor), några dagar sen bytte jag olja i den, och vet inte om oljan har med detta att göra men iaf så nu har bensinökningen ökat från 1l/mil till 2,1l/mil.. Det går inte att köra den längre, blir ju ruinerad.
Men detta är inte det enda, accelerationen har också blivit mycket segare än vad den var..
Förutom dessa felen så har jag några fler fel, kan de vara sammankopplade med varandra? eller vet ni något om några fel så kan ni gärna berätta!
1. INSTRUMENT BELYSNINGEN FUNGERAR INTE, HAR VARIT GLAPP NÅGON GÅNG MEN DEN FUNGERAR INTE ALLS NU (SENASTE ÅRET)
2. OJÄMN TOMGÅNG
3. TUTAN FUNGERAR INTE
4. 2 SÄKRINGAR HAR BRUNNIT
5. RATTEN ÄR LITE GLAPP
6. BATTERIET SMYG/TJUVDRAR EL
Vet ni något om dessa fel så svara gärna, ni kan använda numren när ni svara t ex:
4.har du? det är för att? osv vidare, ni fattar :)
Det är förresten en GLE (osäker men tror det) och motorn är en B230F med elektroniskt insprut!
tack för hjälp!
Men detta är inte det enda, accelerationen har också blivit mycket segare än vad den var..
Förutom dessa felen så har jag några fler fel, kan de vara sammankopplade med varandra? eller vet ni något om några fel så kan ni gärna berätta!
1. INSTRUMENT BELYSNINGEN FUNGERAR INTE, HAR VARIT GLAPP NÅGON GÅNG MEN DEN FUNGERAR INTE ALLS NU (SENASTE ÅRET)
2. OJÄMN TOMGÅNG
3. TUTAN FUNGERAR INTE
4. 2 SÄKRINGAR HAR BRUNNIT
5. RATTEN ÄR LITE GLAPP
6. BATTERIET SMYG/TJUVDRAR EL
Vet ni något om dessa fel så svara gärna, ni kan använda numren när ni svara t ex:
4.har du? det är för att? osv vidare, ni fattar :)
Det är förresten en GLE (osäker men tror det) och motorn är en B230F med elektroniskt insprut!
tack för hjälp!

- By Nisse75