Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av olha00
Har haft låg nivå i bromsvätskebehållaren för en tid sedan. Fyllde på, men nu har det sjunkit igen. Bromsarna känns helt OK, men vätskan försvinner. Nu när jag lyfte huven och tittade såg jag att det läckt ut en del olja under servot, se bild. På servot kan jag inte se någon olja, men på rören undertill. Kan inte riktigt tänka mig var det läcker, hittar inget uppenbart. tacksam för tips.

Bild
av olha00
Har nu tvättat och blåst torrt. Efter en kort provtur ser jag att det är blött runt övre nippeln, vid den gröna pricken på bilden.
av olha00
Nej, jag lyckas inte dra åt, verkar sitta som det ska. Vad heter grejen rören går in i? Tänkte googla efter en sprängskiss för att se om det kan vara någon bricka eller packning eller så som kan sitta där. Tusan också, ska åka på semester om två veckor :-(
av dalldall
ibland läcker huvudcylindern ner längst bromsservot o droppar på det under, det ser dock torrt ut längst ditt servo.
av olha00
Jodå det var bromsreduceringsventilen. Köpte en ny och efter montering fungerar allt bra igen. Plockade isär den gamla för att jag var nyfiken och det var en O-ring som var kass i den. Därav läckaget.
Volvo car UX

Det finns ju equalizer i nya ux

Skulle säga när man har bilen igån[…]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret är […]

Stefans 968

Vart installerat idag. IMG_1377.jpeg