Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av LouiseAndreason
Hej!
Jag ska sälja min 940se -92. Men jag har ingen aning om vad den är värd eller vad jag ska lägga ut den för. Fått höra från många att jag kommer få mer från skroten än av någon annan. Och från andra har jag fått höra att jag lätt kan få 10 000.

Bara det att jag är tjej som är lite motorintresserad men inte så mycket så jag kan inte ett smack :/

Iallefall bilen har precis gått över 40 000 mil och det är ju lite rost på den men inte mycket tycker jag. Sen är det också klarlackssläpp ( eller vad det nu kallas) på motorhuv, tak och baklucka. Sen är ju inte lacken den finaste för jag råkade plocka lite buskar i vintras :O Den har iallefall nya bromsar bak, ny topplockspackning. Nya sommardäck. Den läcker lite olja men det hoppas jag att jag kan få hjälp med från vart det läcker och varför. De som har kört den tycker att den är ovanligt pigg. Fast jag tycker den är slö. Den gick igenom besiktningen första mars och den är skattad. De fel som var på besiktningen är åtgärdat.
Det finns fungerande AC, elhissar fram och bak. Elspeglar och farthållare.
Den är tjejkörd det senaste året och den kan åka brett jag har testat, det var kul :D

Nu hoppas jag att folk är ärliga och uppriktiga mot mig och inte luras bara för att jag inte kan ett smack.

Tack på förhand Louise ;)
av sicnarf
5000 kr prutat och klart. 10 000 kr kan du inte få för det finns perfekta exemplar där ute som har lite svårt att få det. Kolla på Blocket.se så kan du få en uppfattning.
av jeckemecke
Bara du fixar oljeläckaget kan du nog höja priset en tusing eller så. Sen vet jag ju en del tjejer som utnyttjar att de är just tjejer för att kunna höja priset ett snäpp genom att vara glada och trevliga. Män kommer alltid att vara män så att säga :P

Runt 5-7000kr kanske? Beror mycket på rosten tycker jag. Bild?
av picko
Köpte min 945 94 för 4000:- lite ytrost nerkant på dörrar 35XXXMil går som en klocka inget som läcker någonstans ny koppling + ny servad låda (M46) som inte rullat många mil. väldigt fin invändigt. bes + skatt feb/mars.

Så någonstans runt 4000:- men utan bild är det svårt att säga bu eller bä.
av Andis
Ny skattad ny besiktigad inga stora fel som oljeläckage. Reparera det. Något mindre fel som bakrutetorkare som inte går brukar kunna förbi ses av spekulanter.
Samt bilen går troligen att köra ett år till utan mankemang. Samt ny olja i den och övrig service är i form.

Då brukar det gå att få iväg för 5000 kr.

Finns en hel del som gillar den typen av bil köp.

Men allt beror på skicket. Som rost och invändigt.

Hjälpte en att sälja en 945 för något år sen hade gått 40000+ mil halv fräsch fick iväg till en för 6500kr men det var lite tur. 5000 är nog mer enklare att få ny skattad och besiktigad.

Ej ny skattad med mera drar ner priset då blir det som tidigare skrivare skrev 2000-4000 kr.

Lycka till med försäljningen.

Med vänlig hälsning,
Andis

Lås bilen med nyckeln då åsidos&[…]

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]