Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Kleppan
Bytte till vintertermostaten, och nu e det nanopresision på tempmätaren, o fort gick det oxå få upp värmen... :wink:

Klockrent forum detta...
Användarvisningsbild
av bimmerboy
Med volvokortet var termostaten inte dyrare hos volvo och det kändes rätt. Enligt dom så såldes inte 87 gradaren längre utan enbart 92. Detta löste mitt problem direkt med att tempmätaren bara gick upp till 1/4
av AngkorThom
Addekarlsson skrev:Inte svår att byta.
Du ser termostathuset längs fram på toppen, på insugssidan. 2 muttrar, 1 slangklämma, så är termostathuset löst.
Mvh/ Adde
Behöver man verkligen ta bort slangklämman? Vad är det för metallögla som sitter på? .... ok tog loss slangen och fick loss ena muttern men den andra jävla piss muttern drog jag runt... FY FAN VA LACK man blir :twisted: :evil: ...ursäkta svenskan.
Nu får jag lämna in bilen istället..

Mvh ATU
Senast redigerad av 2 AngkorThom, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
AngkorThom skrev:
Addekarlsson skrev:Inte svår att byta.
Du ser termostathuset längs fram på toppen, på insugssidan. 2 muttrar, 1 slangklämma, så är termostathuset löst.
Mvh/ Adde
Behöver man verkligen ta bort slangklämman? Vad är det för metallögla som sitter på?

Mvh ATU
Det är enklare att rengöra huset då man tagit bort det...så därför lossar man slangklämman och drar av slangen från huset!
Metallöglan är en av motorns lyftpunkter.

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]