Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av jonmad
Så vad gäller egentligen för Volvo 740? Enligt Haynes skall man byta var 4500mil/2 år. Tog ut filtret (Volvo original), lite smutsigt i sidorna men såg i övrigt fräscht ut. Filtret monterades i April 2009 och bilen har sedan dess rullat 2000 mil.

Behöver jag verkligen byta filtret trots dess nuvarande skick? Undrar mest då jag ändå snart skall serva bilen i alla fall.
av EddieL
jonmad skrev:Så vad gäller egentligen för Volvo 740? Enligt Haynes skall man byta var 4500mil/2 år. Tog ut filtret (Volvo original), lite smutsigt i sidorna men såg i övrigt fräscht ut. Filtret monterades i April 2009 och bilen har sedan dess rullat 2000 mil.

Behöver jag verkligen byta filtret trots dess nuvarande skick? Undrar mest då jag ändå snart skall serva bilen i alla fall.
Byt ut filtret. Det skadar inte. Kostar inte många kronor. :D
Användarvisningsbild
av Micce1980
Eftersom jag lämnar in på service ingår byte av filter då. Men brukar ta ur det en gång emellan serviceintervallerna och skaka av det, det brukar damma lite så någon skillnad gör det säkerligen.

Hej igen! Honat cylindrar bytt kolvringar och vevl[…]

Visa din semesterbil(d)

Nästa tur, stop München och Salzburg inn[…]

Bromsvätskebehållare

Var sitter bromsvätskebehållaren p&arin[…]

Elpriset

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K8MWJE/rege[…]