Martin H skrev:Den kod jag fick fram är 1-6-11-6-1 Solgivare signal felaktig.
Väntar med spänning...
Nu gäller det bara att ta reda på vad en solgivare är och sitter!? :roll:
Moderator: Moderatorer
Martin H skrev:Tack för infon Jocke. Det var ett intressant svar.Solgivaren har till uppgift att minska temperaturen i passagerarutrymmet vid starkt solsken. Var den sitter på 740'n har jag ingen aning om...
Ja man kan ju allt undra vad en solgivare är och var den sitter. Och framförallt kan man ju fundera på varför en "solgivare" gör att det inte kommer någon luft alls... Rent spontant känns inte sambanden så stora men det är ju som sagt bara en känsla.
Martin H skrev:Läste följande i en annan tråd om AC problem:Om jag fått rätt info...så ligger resistansen på 35 kohm (ljust) och
----
Klimatstyrenheten (CCM) (för ECC) använder signalen från solgivaren för att kompensera hög solintensitet genom att sänka temperaturen på ventilationsluften, ändra luftdistributionen och öka hastigheten på kupéfläkten.
----
Om det nu kommer en felaktig signal (eller ingen alls) från solgivaren (som kan påverka luftdistributionen) så stängs kanske alla spjällen automatiskt. Frågan är om man kan koppla förbi den på något sätt.
Och nej, det blir ingen skillnad när bilen är varm.
Womens From Your Town - No Selfie - Anonymous Adul[…]