Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Tankarmaturen sitter på tanken, du kommer åt den genom en lucka i golvet i bak. Där sitter nivågivare, förpump och alla anslutningar till tanken.
Vanlig sjukdom på 740, anslutningarna till bränsleledningarna rostar sönder, kablarna till pump och nivågivare går av i genomföringen. Köper du en ny nu är den av plast och håller bättre. Priset är beroende av vad du har för motor, har du förgasare blir det lite billigare eftersom det inte sitter någon pump på den.

Rosten låter ju inte så kul, försök att få tag i nån hemmapulare som kan hjälpa dig, verkstad blir som sagt dyrt när timmarna drar iväg.
av Arne
Om du verkligen har en plåttank så åk på skroten och köp en bensintank i plast, den kan inte kosta många kronor.
av luma
Var på verkstaden idag. Båda balkarna fram behöver bytas ut och en bit av hjulhuset vänster fram måste bytas ut (där staget sitter fast).

Detta skulle kosta 2500 kr + materialkostnad. Mindre än väntat för min del, så det är bra, även om det inte är så kul att betala 2500 kr.

Bensintanken var redan i plast och hålet / läckaget var i själva armaturen/där slangarna går in in tanken. Armaturen skall bytas och då samtidigt byter de bränslenivåmätaren. Kostnaden för denna viste han inte om. Någon här som vet vad den delen kan kosta?
av FullRulleNu
Hej!

Jag har samma problem och är det någon som kan rekommendera något som kan fixa de rostiga bärande balkarna på min 745:a, alt. ta sig an jobbet själv?
Jag bor i Stockholm. Vad kostar det i dagsläget?

Tacksam för svar.
/M
av FullRulleNu
sicnarf skrev:http://www.blocket.se/stockholm/Bilrepa ... ?ca=11&w=1
Jobbigt att byta och kommer kosta minst 5000 kr även på billig arab bilsvets verkstad.Men det blir billigare att sälja skiten och köpa en annan.
Tack för svar! Ja det var väl som jag trodde, synd då bilen går som en klocka och startar alltid , mycket fin i lacken, ny vattenpump + kamrem + föredlare o lock samt rotor, alu-fälgar på hyfsat nya däck. Nåväl, det är väl dags att sälja den till någon lycklig med svets.

/M
av sicnarf
Är den så fin och går så bra som du säger så kan du kosta på den då. Ring några bilsvetsverkstäder och begär pris och försök pruta med dem. Det går utmärkt att pruta med arab/iranska eller andra utländska bilsvetsare. Finns många här i Gbg och säkert finns det i Sthlm också. Ge inte upp om din bil är så fin och går bra och det bara är balkarna som rostat.
emblemwraps -crome delete

Ngn som använt dessa och som kan säga bu[…]

Köpa en tidig XC90?

De riktigt tidiga har Volvo on call på 2G/3[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni?? ser inga bilder?

Felkod ecm-2520

Jag har alltid kört med Biltemafilter och har[…]