Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hejsan, jo i fredags den 8/2-2013 krde jag på en rak sträcka för att låta turbon jobba lite (laddar 1.1). Ladda hur fint som helst, körde in på en bussficka, öppnade huven, provade för skoj skull att dra ut vakumslangen som är för dumpen så det började pysa ut luft där, stängde av bilen och satte tillbaka vakumslangen, sen när jag skulle starta och vri om nyckeln så starta inte bilen, kollade alla kablar allt ser ut som det ska göra! Den får gnista, allt går runt fint, kammen står rätt, provat byta spridar relä, bränsle pump relä, soppa pumpen är ny, samma med filtret. Provat dra en kbael från batteriet direkt till startmotorn och se ifall den starta, försökt bogsera igång den med bra fart men den vill inte, den tänder alltså inte! man känner på lukten att det kommer fram bensin, jag har start spärr på bil skiten och grubblar över om det kan vara den men då borde bilen startat för man koppla förbi start spärren. Min kompis som är bilmekaniker har kollat och säger allt ser ut som det ska och ska funka...
Så ja va kan det vara? Hjälp mig snälla! väldigt klurig gjort stort sätt allt jag kan. Har en volvo 945 turbo -96
Elpriset

900 kWh landade på 2800 kr inkl fasta avgif[…]

Ladd problem Volvo 760

Vad får du för spänning om du m&au[…]

Alla pratar om el, diesel och bensin bilar. Vad h&[…]

Hur håller ni era skivor rena på laddh[…]