- tor 10 jan 2013, 19:45
B230FBn i min 945 sjunger på sista versen så jag letar annan morot att hinka ner. Ni som läst tidigare så frågade jag om överladdning av FBn tidigare vilket nu inte är intressant längre. Utan nu är ju då tanken att helt enkelt stoppa ner en färdig turbomotor. Hittade då en på närmaste demontering, en B230FK från 96 som gått 17000 mil, saknar turbo, startmotor, generator men detta har jag så de är bara bra de saknas (då blir det ju nämligen en FT direkt iom att jag har en bättre turbo) jag har ju även boxar från en B230FT där bränsleboxen är chippad. Hur blir det här? 96an har ju OBD diagnosuttag medans jag nu har lilla svarta burken vid fjädertornet, kabelhärva följer med FKn. Men sitter diagnosuttag osv kvar när man plockar ut härvan eller hur ser de ut?
Är det bara handla motor och byta härvor och se glad ut? Tips till en som är grön på rödblockare mottages tacksamt innan jag gör nått dumt. Men är ju lockande att bygga om då motorn är så nära och har gått så lite
Är det bara handla motor och byta härvor och se glad ut? Tips till en som är grön på rödblockare mottages tacksamt innan jag gör nått dumt. Men är ju lockande att bygga om då motorn är så nära och har gått så lite
Nuvarande Volvo:
V70 2.4D ´07
Tidigare Volvo:
245 GL ´88
945 GL ´91
Amazon 2dr ´66
Amazon hgv fd civilbil ´69
Amazon hgv taksänkt delivery ´66
V70 2.4D ´07
Tidigare Volvo:
245 GL ´88
945 GL ´91