Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har just bytt topp, packning, kamrem och rulle i min 745-88 med en B230F motor men den vill inte starta. Den har stått i ca 3-4 månader. Motorn går runt men vill inte kicka till det allra sista. Vad ska jag göra? Vill någon vänlig själ svara för den ska in på besiktning snart.
Användarvisningsbild
av mojang
den kanske bara har blivit sur, testa bogsera igång den ifall du inte har testat det.
av Ebbe
Får du fram bensin? Gnista på stiften? Ta lite startspray och prova om den inte tänder då. Ställde du in motorn på märkena på remskiva, kamaxel och fördelare när du bytte rem?
Ebbe
av Cissi
Jag har gjort allt det, tror att kammen står ett halvt varv fel. Ska kolla allt idag igen, nu när jag är fräsch i skallen igen.
av Addekarlsson
Låter helt klart som att du missat kamremsinställningar. Så kolla att alla märkningar stämmer, så ska den nog starta igen. :)

Mvh/ Adde
av Cissi
Nu har det löst sig. En av de nedre stod fel. Såg inte den riktiga markeringen för det var så skitigt. Nu startar den. Tack för hjälpen.

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]