Hej Lisa! Jordansl. vid inner skärmarna,om du öppnar motorhuven,innanför/bredvid strålkastarna alla pratar om sitter fast i skärmarna på insidan.
Ta en vanlig oljespray,556 eller vilken som helst som du har hemma och spraya ordentligt på dessa jordpunkterna. Om du inte kan ta och skruva loss dessa och göra rent så kan det räcka att du sprayar på ordentligt med olja. Gör rent dragkontakten och spruta olja i den också.När du väl går till verkstaden så skriv upp alla dina fel som du har annars är det lätt man glömmer nåt när man ska berätta för mekanikern. Och ett tips i all sin enkelhet---när du köper nästa bil,köp helst en bil som gått igenom UTAN anmärkning,helst kanske några av de sista åren. Då vet du att du får en bil som är välvårdad. Bra också om den har stämplad service bok. Min bil har gått 3 av senaste 5 åren utan anm och är väldigt bra men säljer jag den så får jag bara 3-4 tusen. Så du kan få en bra bil för lite pengar faktist. Köp helst utan AC,SRS,Abs,automat,drag,airbag och sånt på gamla bilar för de går sönder och är hemskt dyra att laga.
- By HeavyMetal