- ons 15 dec 2010, 00:13
Grattis !!!
Jag glädjer mej med dej. Måste kännas skönt efter all vedermöda.
Men som du skriver - du har lärt dej en hel del och det är ju också värdefullt.
Naturligtvis ska du byta den missfärjade spridaren. man vet ju aldrig vad som är orsaken till missfärgningen.
När du monterar den nya går det lättare att få dit den om du stryket ett tunt lager vaselin på O.-ringarna.
Bensinskalle är väl värd ölbacken. Grattis! :D
Återkom gärna med rapport efter ett tag om hur den går.
Sedan måste jag fråga en sak.
Du skrev i början att du bytt temperatursensorn, jag förmodar att du menar den till motorstyrningen som sitter under treans cyl. insug.
Vad använde du för verktyg till detta ??? Den sitter ju ganska trångt.
Och en sak till.
Kopplingsschemat http://www.scridb.com som du la ut har jag försökt att "spara som" till mina dokument men det fungerar inte. Det är bara omslagssidan och registret som visas sedan är skärmen vit.
Vet / förstår du varför? Det är ju en pdf. fil så jag misstänker att jag gjort nåt fel.
//tuxedo
Jag glädjer mej med dej. Måste kännas skönt efter all vedermöda.
Men som du skriver - du har lärt dej en hel del och det är ju också värdefullt.
Naturligtvis ska du byta den missfärjade spridaren. man vet ju aldrig vad som är orsaken till missfärgningen.
När du monterar den nya går det lättare att få dit den om du stryket ett tunt lager vaselin på O.-ringarna.
Bensinskalle är väl värd ölbacken. Grattis! :D
Återkom gärna med rapport efter ett tag om hur den går.
Sedan måste jag fråga en sak.
Du skrev i början att du bytt temperatursensorn, jag förmodar att du menar den till motorstyrningen som sitter under treans cyl. insug.
Vad använde du för verktyg till detta ??? Den sitter ju ganska trångt.
Och en sak till.
Kopplingsschemat http://www.scridb.com som du la ut har jag försökt att "spara som" till mina dokument men det fungerar inte. Det är bara omslagssidan och registret som visas sedan är skärmen vit.
Vet / förstår du varför? Det är ju en pdf. fil så jag misstänker att jag gjort nåt fel.
//tuxedo
- By HeavyMetal