Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Tobbe740
Hej alla!

Har börjat fått ett problem som förhoppningsvis inte är så allvarligt. Då och då vid start (kallstart och start med motorvärmare, aldrig genomvarm) går startmotorn länge innan motorn startar. När den väl startar går den hur bra som helst. Stift, fördelarlock, batteri osv är kollat och bytt.

Den enda gemensamma nämnaren jag kommer på är att jag krypkört sista säg 10 sekunderna innan jag stängde av bilen. Krypkört med rätt så rejält med gas för att komma igenom lite snövallar på jobbet.

Kan svaret vara så enkelt att jag kört en varm motor sur efter som jag ger ganska mycket gas sista stunden innan jag stänger av? Självklart har jag släppt gasen och innan jag brutit tändningen.

Mvh Tobbe
Senast redigerad av 1 Tobbe740, redigerad totalt 0 gånger.
du kanske har ett glapp i soppapumprelät? Testa att ta ur det, sätta det mot ett 9volts batteri och se om det klickar regelbundet eller oregelbundet.

Jag hade ett liknande fel på min 850, kan vara långsökt men detta fungerade för mig då mitt relä visade sig vara kajko, köpte ett nytt och det fungerade perfa!
det låter som att du "slirat" på kopplingen och det tillför väl lika mycket soppa som när man varvar skulle jag tro

Det låter ju som om att det går trögt för soppan att komma fram just när bilen stått ett tag, kolla soppafiltret också, när det blir igensatt kan bilen få ett liknande beteende, surstartad, lite blöddrig osv

Vårstädning idag :-)

emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_0[…]

Ja det är i andra läget som säkring[…]