Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av pebe
:idea: hej. bes. bilen. fick höga avgasvärden. var på volvo och hörde mig för. kan vara vad som hellst. luftmassemätare, lamnda,katalysator,läckage avgas eller insug,tempmätare. o.s.v enligt tekniker.en undersökning kostar 1500kr. provade att byta stift och olja+filter. bilen gick igenom.vad lär man sig av detta? prova först det enkla innan man börjar byta dyra delar. lita inte alltid på volvo-tekniker. :D
Senast redigerad av 1 pebe, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Bosse78
pebe skrev::idea: hej. bes. bilen. fick höga avgasvärden. var på volvo och hörde mig för. kan vara vad som hellst. luftmassemätare, lamnda,katalysator,läckage avgas eller insug,tempmätare. o.s.v enligt tekniker.en undersökning kostar 1500kr. provade att byta stift och olja+filter. bilen gick igenom.vad lär man sig av detta? prova först det enkla innan man börjar byta dyra delar. lita inte på volvo-tekniker. :D
Annars om man gör det för att klara besiktningen är det bara att dunka i lite sprit i tanken.
Användarvisningsbild
av Dobermann
Skriv vad det är för bil, årsmodell & motor.
Skriv oxså vad dom olika värdena var på.
av pebe
:roll: co var 0.9 co 2500 var 0.6 hc var 156.
av pebe
:lol: ombes. efter byte olja+filter , tändstift och luftfilter dessa värden: co 0.0 co 2500 o.o hc 016, lamnda 1.01 ganska bra värden eller hur. nu ska bara resten fixas. ha det bra pebe :wink:

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]