- mån 03 dec 2012, 11:26
god dag mina herrar.
ett förord innan jag börjar jag är inte särskilt bra med bilar men kan följa instruktioner och är väldigt bra vid tekniska och mekaniska grejer.
I alla fall har jag en volvo 740 -88 som ät ombyggd till en atraktor
har nu haft denna i runt en 2 månader och den har alltid startar hur lätt som helst. En morgon när de va kallt ute startade jag bilen (den startade direkt) sedan när den va igång så klev jag ur bilen och skulle började skrapa isen på rutorna då varvade motorn upp ungefär 500varv och dog direkt.. så jag klev i bilen igen och försökte starta men den vägrar starta.
dagen efter gav jag ett nytt försök. den startade på typ 3 dje försöket och gick som vanligt. inga ryck eller konstiga ljud.
sedan ungefär en 12 timmar senare kanske skulle starta den och den startade sen precis som förra gången.. den dog.
sen dess har jag inte fått igång den.
bensin pumpen går.
kopplade dän bensin slangen inne vi motorn och bensin kommer fram..
den fungerar och går på startgas.
alla tändstift fungerar och är nybytta (och torra som sahara öknen)
testade att ladda battariet o de hjälper inte heller..
så. några ideer mina kära vänner?
ett förord innan jag börjar jag är inte särskilt bra med bilar men kan följa instruktioner och är väldigt bra vid tekniska och mekaniska grejer.
I alla fall har jag en volvo 740 -88 som ät ombyggd till en atraktor
har nu haft denna i runt en 2 månader och den har alltid startar hur lätt som helst. En morgon när de va kallt ute startade jag bilen (den startade direkt) sedan när den va igång så klev jag ur bilen och skulle började skrapa isen på rutorna då varvade motorn upp ungefär 500varv och dog direkt.. så jag klev i bilen igen och försökte starta men den vägrar starta.
dagen efter gav jag ett nytt försök. den startade på typ 3 dje försöket och gick som vanligt. inga ryck eller konstiga ljud.
sedan ungefär en 12 timmar senare kanske skulle starta den och den startade sen precis som förra gången.. den dog.
sen dess har jag inte fått igång den.
bensin pumpen går.
kopplade dän bensin slangen inne vi motorn och bensin kommer fram..
den fungerar och går på startgas.
alla tändstift fungerar och är nybytta (och torra som sahara öknen)
testade att ladda battariet o de hjälper inte heller..
så. några ideer mina kära vänner?