Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Eicniv
Hej!

Jag har fått problem med att få igång min Volvo 740 på senaste tid. Värt att nämna är att det är sedan det började komma nollgradigt ute som det började krångla, när det varit varmare har den gått, men fortfarande dålig i tomgången vid start.
I alla fall.
När jag startar bilen går den i gång på första försöket, men efter 2-3 sekunder slocknar den, och sedan är den omöjlig att få igång den.
Som jag skrev har den alltid varit låg i tomgången vid kallstart, även när det är si sådär +10 grader ute, men nu när det börjat komma minusgrader ute så orkar den inte alls starta på mer än första försöket.
Kan det möjligtvis vara något med automatchokern som gör att den inte får tillräckligt med bränsle vid start som resulterar till att den dör?
Kan nämna att batteriet ärgat en hel del, men det är inte huvudproblemet i detta, antar jag.

Hoppas någon kunnig där ute för det första förstår problemet, samt kanske kan komma på vad det kan vara på denna ringa information :-)

Med vänlig hälsning
Om du vet att batteripolerna ärgat gör rent dem då. Fetta in dem polerna ocskå. Ditt dåliga batteri kan mycket väl vara orsaken till dina start problem här. Att du ej kan starta en andra gång tyder på detta. Ladda batteriet eller köp nytt. Och sen kan du ha andra problem också såsom oren tomgångsmotor.trasig tempgivare till motorstyrningen, dålig bränslerelä och annat. Har du servat bilen nyligen med fräscha tändstift ,olja,olje och luftfilter och bränslefilter kanske? Ta ut felkoder från felkodsdosan i motorrummet så vet du vad som strular kanske. Kolla i info tråden högst upp så ser du hur man tar ut felkoder

Blir väl en till SAAB så småningo[…]

Att ersätta bensinen som säljs i Sverig[…]

emblemwraps -crome delete

Ja, dubbeltejp. Köpte nog från annat st[…]

Fönsterhiss ur funktion

Kolla kablarna först mellan dörren och k[…]