Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av djrogga
På min 960 -91 "vinterbil" , och då menar jag att den suger i sig mer än min AMG E55:a ? Då är det V8 på 5,5 liter och kompressor.....

Är Volvo så här törstiga,tråkiga,trötta.....Ja,tydligen! Även en 3.0 Liters 6:a.......??
av Andis
Ja så kan det nog vara.

Vad tar den?

Allt är ju relativt vad man jämför med. Körde en pickis i lite jobb en vinter med 6 cyl motor den drog lätt 3 liter milen i Stockholm. Körde även en större pickis till Göteborg med V8 den tog 2,9 per mil landsväg i 110 km/h och 1,9 i 90 km/h samt den tog runt 3 i blandad körning med i Stockholm.

Så är ju ingen garanti att en mindre motor drar mindre.
Användarvisningsbild
av Greyleg
Min 960 -91 drar uppemot 2 liter vintertid och korta sträckor. När den blivit ordentligt varm kan den komma ner på kanske 1.2 (bara en gissning). Sommartid kommer jag ner till ca 1 l.
av djrogga
Min E55:a drar ca 1 liter landsväg om jag åker i 100.....och det är riktigt bra,i och för sig så varvar den inget i den farten......1800 rpm kanske de va.....

En S80 T6:a -00 har jag haft för några år sen,den var också törstig som fan.....

Volvo behöver hjälp med sina sur maskiner.....oj va sa jag nu? Stackars Volvo älskare!! Duger som vinterbil.....

Blir väl en till SAAB så småningo[…]

Att ersätta bensinen som säljs i Sverig[…]

emblemwraps -crome delete

Ja, dubbeltejp. Köpte nog från annat st[…]

Fönsterhiss ur funktion

Kolla kablarna först mellan dörren och k[…]