Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av enhahne
Tja. Har precis satt i ett chip i bilen och när jag startade bilen så började motorlampan lysa. Har provat ha batteriet av i 10 min utan framgång. Sen lästa jag att man kunde ta ur 1ans säkring och sen sätta dit den igen. Ingen framgång där heller. Tomgången ligger bra förutom när man kör och trycker ner kopplingen, då ligger den på 1200varv ca.
Vet inte märket på chippet allst. Det står Bränslechip 940 på det. Men en kompis hade det i sin bil och det funkade hur bra som helst. han har legat på 1.4 i ladd en bra tid. Hans motorlampa lyser inte.
Någon som vet var man ska börja felsöka.
av enhahne
ja den gick fin fint.
kör med orginl laddtryck. 0.5 sen vid 4500varv så går det upp till0.9. Men det är en turbo + så det ska juh vara så.
Ska ta bort plus paketet med, men har svårt att tro att det är de som stör.
Användarvisningsbild
av White
Skulle mycket väl kunna vara Turbo+ som spökar för dig! Det systemet har ju kontakt med bilens oridinarje styrenhet.
Vill man ha ett chip att komplettera Turbo+ med får man nog snällt skaffa ett chip avsett för detta.

Nu vill jag påpeka att detta är ren logisk tankegång från min sida, inget jag är 100% säker på dock!
av enhahne
har kopplat bort den nu och det hjälpte inte. Är lika dant fortfarande. MEn jag har kollat fel koderna och det visar inget där heller. Fast motorlampan lyser. ??? skumt eller?

Blir väl en till SAAB så småningo[…]

Att ersätta bensinen som säljs i Sverig[…]

emblemwraps -crome delete

Ja, dubbeltejp. Köpte nog från annat st[…]

Fönsterhiss ur funktion

Kolla kablarna först mellan dörren och k[…]