Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvofive
Min 960 har lysende oljelampe som varsler lavt oljetrykk. Jeg har rør på en ledning og da forsvinner lampa sporadisk før den kommer tilbake. Ledningen går inn til motorblokken på venstreside under gasspjeld og bak beholder for servostyring. Det er rett under bøy på øvre radiatorslange, 15cm nedenfor termostaten.

Så mitt spørsmål til 960 kjennere, er det noen som kan bekrefte at jeg ser på riktig ledning?

Og nr 2, er det noen som har tips om hvordan jeg lettest får tilgang til å se ordentlig på denne ledningen? tenker at det går an å demontere drivreim og beholder for servostyring. Er dette fornuftig fremgangsmåte?

Det er en større plastbeholder som er festa på motorblokken akkurat der ledningen går mot blokken. Den ser ut til å ligge litt i vegen for ledningen.

Har ingen bilder dessverre.

takker for alle tips i denne anledning. kan opplyse at problemet oppstod etter at jeg hadde vaska motoren med hageslange.
SA4AQS skrev:Oljetrycks sensorn heter 7/6 i schemat och har svart kabel.
Bild

Här är oljetrycks sensorn markerad med rött.
Bild
takk for. da er det ikke der jeg trodde. hmmm da er det bare å ta ut ledning og kontrollere motstand for å avkrefte ledningsbrudd. neste trinn blir å bytte oljetrykkskontakten.
Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]

Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]

Hej! Då var det min tur. Höger posit[…]