Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Daniel264GLE skrev:Du menar kontakten som är i slutet av kabeln på växellägesgivaren? Den kopplas ju in på motsatt sida växellådan (förarsidan). Borde inte mekanikern ha rengjort/sprutat kontaktspray eller liknande när han ändå bytte givaren? Eller är det någon annan kontakt du menar?
Ja precis den kontakten! Borde eller gjorde........det får du fråga meken om! Men dessa kontaktstycken är kända felorsaker!

//David
Nybbe_gefle skrev:
Daniel264GLE skrev:Du menar kontakten som är i slutet av kabeln på växellägesgivaren? Den kopplas ju in på motsatt sida växellådan (förarsidan). Borde inte mekanikern ha rengjort/sprutat kontaktspray eller liknande när han ändå bytte givaren? Eller är det någon annan kontakt du menar?
Ja precis den kontakten! Borde eller gjorde........det får du fråga meken om! Men dessa kontaktstycken är kända felorsaker!

//David
Tackar! :D Vad jag förstår då är det bara smuts eller oxid som måste fås bort, men inga delar behöver bytas (så länge de inte är helt kassa, men nu är ju min växellägesgivare helt ny)? Bara att lägga sig under bilen med spray och tandborste?
Bytte växellägesgivare på min 960 när den började felindikera, men till ingen nytta. Det visade sig att det var en sköljning med ny transmissionsolja som krävdes. Oljan ser ju röd och fin ut på den gula oljestickan men när den pumpades ut ur lådan så såg den ut som O´boy..
Efter detta så går lådan som ny!
Ville bara tipsa!!

Vidan funkar väl bara till max 15..

Reparation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]