Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Eltrassel gillar jag inte! Någon som har tips på lösning?
Har en 745:a -88, manuell, bensin, drag, B230F
Säkring 21 och 22 löser ut exakt samtidigt efter en stund. Upptäckte det första gången när jag körde släp och trodde det berodde på släpet, men sedan fortsatte det även utan släp.
Säkring 21 och 22 är de sista två nere till höger under askkoppen.
Säkring 21 går till:instrumenbelysning, askkoppsbelysning fram, varselljus vänster fram?, positionslykta vänster bak, reg.belysning.
Säkring 22 går till: askkoppsbelysning bak, belysning instrument på kardantunnel, positions ljus höger bak, varselljus höger fram?.

Jag har tittat igenom dragkrokselen bytt kontaktdosa samt belysningen bak på bilen, men felet kvarstår! Tips tages tacksamt emot! Hur gör man en enkel felsökning med multimeter?
Användarvisningsbild
av lilleman
hej börja med att kolla kontakten till draget dessa brukar ärja ihop och ställa till det plocka loss den från draget och kolla på baksidan.hade ett liknande fel på min förra bil.mvh/roger :D
Användarvisningsbild
av Sami
Kollade elen till dragkroken allt verkade OK, problemet kvarstod. Mer eller mindre slumpmässigt kunde jag till slut konstatera att det var något annat som spökade. Hittade nämligen en avskavd kabel till bilbältesvarningen på förarstolen!!! Som sagt; Gillar inte el, förstår inte logiken! Men nu är detta fixat!
Bensinpriser v2

https://www.tn.se/naringsliv/46698/analytikern-pr[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]

Hej. Jag har haft ett problem med att min b230f in[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det