Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Weddmark
Hej jag har en volvo 740 gle 1988 som inte vill starta alls för mig. Får inte någon gnista, har bytt fördelarlock, rotor, tändkablar, tändmodul, tändspole, kollat lite jordkablar, bytt batteri för det gamla va helt kasst. Har inte en aning hur jag ska fortsätta. Det började med att bilen gick jätte fint sen helt plöstligt så bara dog den under körning så testade veva igång den igen och efter mycket om o men så fick jag igång den men den dog igen efter en stund, vet inte varför den gör så, men nu är den helt död iaf och får inte den minsta gnista. funderar på om det kan vara Hallgivaren som spökar? Att den kanske legat och glappat eller nått och nu lagt av helt då? Snälla hjälp :( Mvh Robin
av GAMBIAMOTORS
Låter mycket väl som hallgivaren, har du en 88A eller 88B? Har du en A så sitter hallgivaren i fördelaren och har du en B så är den utbytt mot impulsgivaren, vevaxellägesgivaren, sitter neranför fördelaren i växellådskåpan och läser av svänghjulet.

Byt den så ska du se att du får gnista och bilen funkar nog för dig :)
Användarvisningsbild
av gnestakalle
-88 fanns GLE-modellerna med antingen E eller F-motor, vilket har du?

Mvh GK
av Weddmark
Hej Jag har en 88A för hallgivaren sitter ju i fördelaren. ska beställa en imorgon o testa byta den o se om den startar, vad kan de va annars tror du? mvh

Jag har B230E motorn i min :) mvh
Användarvisningsbild
av Kompe
Var den svår att byta? :)

Vidan funkar väl bara till max 15..

Reparation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]