Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej.

Pärlan började krångla i morse när jag kom till jobb . kraften försvann när jag skulle iväg från rödljus så var det precis som att den inte ville gasa ingen kraft gick att varva upp men sen dök den plötsligt i vavtalet. efter jobb så var den helt omöjlig att starta. lyckades efter att ha kirrat på startmotorn i en minut att få igång den och gick att hålla liv i på höga varvtal men släppte jag efter så dog den. dvs det blev buss hem.prövade med att ta loss kontakten till luftmassemätaren o hoppades på att det var den men det hjälpte inte provade med ett nytt bränslerelä som låg i bilen men ingen skillnad vet ej ifall det var ok leggat där länge. har nu införskaffat ett nytt relä till i morgon o hoppas det hjälper. Hjälp mig innan hustrun kör volvon på skroten o köper en toyota.
Jag tror att vi skall gå till basic. Ta loss en slang från insuget och spruta in startgas, sätt tillbaka slangen och gör startförsök. Återkom med resultat.

Mvh GK

Vidan funkar väl bara till max 15..

Reparation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]