Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pitefredde
Hej! Har en 760 turbo -88 utan kat. Upptäckt att den tar lite vatten. Det går åt kanske en liter på 200mil. Fattar inte vart felet är. Ser inte något läckage under bilen, ren och fin olja, Vart mer kan man leta? är det blockpackningen trots allt eller vattenpump. Tips på hur man kan testa sig fram?
//Fredrik

Volvo 760 turbo intercooler 1988
av Sebastian
jag hade lika på min 740Turbo med AC då var det värmepacketet som läckte....så min balk under föraren rostade sönd för att vattnet ran ut ur luftrören...du bör kolla så det inte är samma.

P.S kan lukta weard om du har typ värmen på i bilen + att bilmattan kan vara blöt men behöver inte vara det var inte min då allt ran ut i balken som sagt
Användarvisningsbild
av pitefredde
aha. ja det är ju ac som funkar perfekt. Det kanske kan vara värt att kolla. Tack/F
Användarvisningsbild
av pitefredde
Det är alltid tacksamt med tips. ska kolla upp till helgen och håller också tummarna//Fredde
av Sebastian
om det är det så var det lite knepigt att få tag i...mekonomen hade inte rätt storlek till min och dom kollade alla leverantörer dom hade, sen av en slump på kollade jag skruvat.se och dom hade för ca 636kr ^^värt att kolla där
av Sebastian
alltså du får ta bort askkopen och cigg utaget + där du har en radion sitter så du ser alla säkringar + ta bort handsfaket och den åvanför förarens fötter. sen får man ta bort rören som går till utblåsen från fläkten, där efter får du öppna där rören satt anslutna till värmepaketet för där bakom sitter värmepaketet, denna var till min http://www.skruvat.se/Varmeelement-varm ... 21290.aspx är nog samma bara o kolla den hemsidan
Användarvisningsbild
av pitefredde
tack. Jag antar att det ser likadant ut på min, det är den nyare modellen, med delad bakaxel. den har säkringarna på ett lite annat ställe. (inredningen liknar 960) men antar att allt ser likadant ut bakom. //F

Vidan funkar väl bara till max 15..

Reparation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]