Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av svenskkvalitet
Hej är i stort behov av hjälp då jag ska byta bort min 740 nästa helg men den numera inte startar. Innan den la av så gick den bättre utan luftmassmätarn än med och var riktigt seg på gas pådrag, testade att byta luftmassemätarn men ingen skillnad, man fick trycka riktigt sakta på pedalen för att få upp bilen i varv, på tomgång låg den dessvärre bra. Idag när jag skulle till jobbet ville den inte starta. vore hemskt snällt om någon kunde ge mig lite tips på saker och kolla upp!'

motorn är en b230f, tack på förhand!
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Provade du med en LMM med samma Boschnummer som den du hade från början? Har du tagit ut felkoder, om inte så gör det.

Mvh GK
av svenskkvalitet
japp samma luftmassemätare och har hällt i 20 liter. hade bort främre bensinledningen och det kom en jävla massa bensin så tyckte inte det skulle vara det heller :/ mvh
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Ta gärna ut felkoder samt kontrollera spridarreläets jordpunkt, det ärgar ofta. Om du stillastående och i friläge direkt trycker gaspedalen i botten, hur reagerar motorn då.

Mvh GK

Vidan funkar väl bara till max 15..

Reparation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]