Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av IronSabbth
Hej! har en 945a fulltrycksturbo 91a, som jag har bytt turbo plus avgassytem på! bilen går bra, men det är nått som inte är helt rätt med tomgången. när man precis startat bilen och inte varvar och bara låter den stå så finns det tomgång, men om man varvar till så försvinner tomgången och bilen dör?? sen när man kört ett tag så börjar tomgången att pendla upp till typ 2500varv..
när jag böt avgassytemet så fanns det inget hål för lambdasonden på downpipen, så jag borrade ett eget hål, men duktig som man är så hade ja sönder lambdasonden när jag tog loss den, så jag tog en annan lamdasond ifrån en 740GL! Det jag funderar på nu är ifall det är den här lambdasonden som spökar med min tomgång? kontakterna ser precis likadana ut som gå gamla sonden och båda har tre kablar med samma färger men själva givaren ser liite annorlundra ut... så vad tror ni? väldigt tacksam för svar! :wink:
emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]

Ladd problem Volvo 760

Kolla över generatorns och batteriets jordpun[…]

Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivi[…]

Hej, jag har en xc60 T8 2023 . Mitt problem ä[…]