Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjenare! Har äntligen fått igång turbon igen efter många om och men, slutade även med ett toppbyte.. Motorn är en b230FK och toppen 531.

Men nu är det så att jag ej har själva slangen som går över ventilkåpan ( vet ej namnet på den.. ) Den ska gå ifrån slangen som går från turbon till luftmassemätaren, mitt på den sitter det en givare ( eller ett värmeelement ) och ifrån den går det en slang som ligger över ventilkåpan ner till en svart burk ( Oljeburk? ) Då är min fråga vart man kan få tag på en sån slang.. eftersom jag ej vet namnet på slangen är det extra jobbigt att leta på laga.se osv, men har kollat i kategorier "Slangar" osv och ej hittat någon liknande, finns denna att köpa på tex mekonomen?

Skulle va kanon om någon har något namn eller vet någonstans där såna slangar säljs, tack på förhand!

Mvh
Ja de vart ja också.. dom borde ju ha en sån enkel slang!

Jo fast orginalslangen har ju en delning på sig med en liten slang som går till insuget, så den behöver väl vakum som jag förstår det.
Och nackdelen är ju att orginalslangen är böjd runt ventilkåpan, vilket en universal slang inte är.. :/
Den delningen är en lös plastförgrening som sitter instucken i slangen, likaså värmaren vid insugsslangen mellan LMM och turbon. Det
går alltså att använda en universalslang med samma innerdiameter och ansluta till både förgreningen ovanför oljefällan och värmaren.

Men du bestämmer ju givetvis om du vill ha original eller annan slang, tänkte bara om den inte gick att få tag på längre hos Volvo.
Jag hade ju definitivt valt en original om den fortfarande finns!
emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]

Ladd problem Volvo 760

Kolla över generatorns och batteriets jordpun[…]

Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivi[…]

Hej, jag har en xc60 T8 2023 . Mitt problem ä[…]