Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Polvik
Hej där!

Jag har en ganska simpel fråga som jag undrar om någon kan svara på.
Volvo 740 har ju två olika originaldamasker på växelspaken, där den ena är mer fast (ser ut som gummiliknande) och den andra som är mer lösigare av läder.
Jag undrar nu då om alla Volvo 740 har den fasta i grund och botten, men har som tillval att sätta den lösigare över den fasta så att det blir en läderdamask. Hoppas ni förstår vad jag menar med fasta och lösa, vet inte riktigt hur jag ska förklara.

I alla fall så tittade jag på min, så såg jag att under detta lädret var den fasta som enligt mig är väldigt ful, och då undrar jag om det ska vara så att man bara trär över den lite lösigare eller om detta är ett fusk för enkelhetens skull? Dvs för att göra det rätt så måste man ta bort den fasta gummilikande saken.

Hoppas att någon förstår sig på min fråga... Ibland är det svårt att förklara sig.

Mvh
Senast redigerad av 2 Polvik, redigerad totalt 0 gång.
av Polvik
Förresten, min läderdamask är en aning sliten, om jag nu skulle köpa en ny på skroten så bör det väl vara ganska lät att bara trä på den eller sitter den fast någonstans?
emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]

Ladd problem Volvo 760

Kolla över generatorns och batteriets jordpun[…]

Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivi[…]

Hej, jag har en xc60 T8 2023 . Mitt problem ä[…]