Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag skulle byta batteri och nu går det originalmonternade larmet inte att stänga av, jag vill ta bort det helt och hållet för ingen kommer att vilja stjäla bilen ändå. Vill någon ha det så säg till. Tidigare ägare har kopplat bort sirenen så nu blinkar bara varningsblinkersen och bilen går inte att starta.

Detta har jag gjort och inget har hjälpt.

-Bytt batteri i fjärren, den ger ljud ifrån sig men larmlampan på instrumentbrädan reagerar inte.

-lossat säkring 2, 6 och 13, någon sa att det skulle kunna vara en av dem.

-lossat och satt på batterikabeln, den blinkar fortfarande.

Jag har hittat en dosa under kåpan vid pedalerna som klickljudet kommer ifrån, det skulle finnas någon säkring där men den hittar jag inte.

Tipset som får mig att få bilen att fungera igen utan larm får en smörgåstårta!

Tacksam för all hjälp eftersom bilen står väldigt dåligt till, jag har även kort på fjärrdosan och larmenheten men lyckades inte ladda upp dem i tråden.

/Tomas
Har aldrig testat själv, men det borde fungera.

Läs denna tråd. http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=77163

----------------
Edit: Under förutsättning (vilket är väldigt troligt) att du har ett Volvo Guard II (se inlägg nedan).
Senast redigerad av 1 erikn, redigerad totalt 0 gånger.
Ja det kan man, men du kan ju prova programmera in dosan igen som beskrivs i länken.
Sen kan du koppla över startspärren genom att bygla på C sidan av larm reläets kontakter som är märkta med 50F och 50E. I schemat för 940 -97 till -98 så är kablarna blå-gröna men ta inte den som går till höger blinkersena för den har samma färg.
OBD P0121

Farthållaren funkar, men bara i början![…]

Vida 2014D

Någon som VET om det GÅR att få […]

Vida 2014D

Någon som VET om det GÅR att få […]

Ja de ä ju värt att kolla upp. Har dock […]