Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lexkn_sthlm
Hej,

Jag har en Volvo 740 GLE 1988 som är importerad ifrån USA. Den har med andra ord en del USA "finesser" som tex andra strålkastare.

Är det någon som vet om man kan byta dessa mot vanliga stråkastare, och hur mycket behöver man byta ut?

Bilen är utrustad med AC, dock ej ombyggt. Är det någon som vet vad det kostar att bygga om och fylla på en AC,
Under förutsättning att systemet är helt i övrigt?

///Lelle
Användarvisningsbild
av Ramon
För att byta ut strålkastare (USA-modell) mot en "vanlig" så är det nog bara strålkastarglaset som behöver bytas. Man kan ju köpa strålkastarglas (USA-modell) och sätta på en originalstrålkastare, så varför skulle det inte fungera tvärtom?

Beträffande AC-systemet så kostar det ca 1000kr för påfyllning och ca 2500kr för ombyggnad från freongas till 134a (den nya miljövänliga gasen), ifall jag inte minns fel. De som byts vid konverteringen är bl.a. Packningar i systemet. Men jag kan kolla exakt om du vill, vår 940 -92 har byggts om till 134a, och jag har samtliga kvitton kvar...
av Addekarlsson
Hmm.... Behövs nog lite mer än bara glas för att bygga om från usa modell till vanlig modell... :roll:
Det där med att byta glas är en billig kopia av usa ljus bara, som inte är så snyggt....
Riktiga usa ljus har ju dubbla reflektorer på var sida, samt så är det ljus i listen under lyktorna oxå (på vissa modeller)....

Du behöver alltså kompletta lysen, med listen under. Vad gäller blinkers, så minns jag inte... Ny grill behövs oxå.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Tvåförtifeman
varför byta en sån snygg front mot en ful svensk en? låter som idioti i mina öron
Användarvisningsbild
av mrsniper
US fronten är mycket snygare. :D

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]