Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av rosse
Hej!
Har en 745 -92 som servo oljan försvann på ,det var rören till styrväxel (camgear 1387500) på Volvo fick jag följande rör art:9140941 långa röret,1387471 korta röret .Upptäcker att koningen på rören inte var lika + att det satt svarta O-ringa på mina rör, på rören volvo gav mej hade en annan böjning och det satt vita plastbrickor.provade inte ens att sätta dit dom,utan åkte in för att byta.Dom på reservdelar säger att det ska vara dom,det finns inga andra till camgear.Ska ma blir tvungen att bytta styrväxeln ???Är det någon som har haft samma problem som har en lösning
Peter
av tuxedo
Har du inte möjlighet att ta med de gamla rören in till Volvo sen är det ju bara för dom att skaffa dessa.
Kan dom inte lösa detta ta då kontakt med deras verkstad och fråga hur dom gör när dom byter rören till denna styrväxel.
Detta måste ju Volvo kunna lösa.

//tuxedo
av rosse
Hej Tuxedo !

Jag har haft med dom gamla rören ,pratade med några servicetekniker men det var så länge sen dom byte några så dom mins inte .fast dom trodde inte att dom skulle passa.Men idag ringde jag Volvo igen ,frågade om det fanns någon historik på sålda rör till camgear fick tre träffa det var några småverkstäder.Så jag ringer dom och frågade. En av dom hade nyligen bytt .Han hade reagerat lika dant som jag på nipplarna och bockningen men fått veta att det inte fanns några andra till camgear.Så han lyckades får dit dom.Ska hämta dom igen och göra ett försök till helgen.Återkommer med hur det gick :-O)

Peter
av tuxedo
Mycket märkligt av Volvo.

Vad är det för ytterdiameter på rören?
Om du inte får dit de nya kanske du kan göra egna rör av koppar.
Är ytterdiametern 10 eller 12 mm. ska det gå bra att skarva med standard klämringskopplingar för kopparrör.
Kapa då av biten där det läcker och sätt i en kopparrörsskarv med klämringskopplingar.
Obs. Om kopparröret är glödgat (mjukt) måste det stickas in en instickshylsa i änden på kopparröret innan den dras i kopplingen.
Kan ev. instruera närmare om det blir aktuellt.

//tuxedo

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]

Byta den stora är görbart om man inte ha[…]

Ladd problem Volvo 760

Normalt laddningsspänning på tomgå[…]

Motor lampan tänds volvo V70 2006

Hej har problem som jag inte förstår B[…]