Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mobi
En liten kanske konstig fråga, hur vet jag när AC:N måste fyllas på, har en 945-95 och vad jag vet så har den inte fyllts på tidigare??

/Frank
av Addekarlsson
Om allt står rätt till, ska du inte fylla på den. Behöver du fylla på, så är det läkage i systemet. :???:
Funkar inte din AC, så ÄR det läkage i systemet. Då är det bara hoppas att ditt system redan är konverterat till det nya medlet vad-det-nu-heter. Freon är ej tillåtet att fylla på längre... Tyvärr, för systemet i min Bertone är tomt... :wink:

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Brainy
Nu säger de ju att det ska gå att trycka i nya medlet utan konvertering då det inte har varit så stort tryck som man tidigare trott...
Självklart gäller inga garantier.
/Anders
av Addekarlsson
Coolt! Det måste jag kolla upp lite närmare. :D
Helt perfa om det går. :D

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Ramon
Den nya gasen heter 134a. Det krävs en konvertering ifall man tidigare har freon i systemet. Det som behöver bytas är i princip packningar, visst kan det fungera utan att byta, men frågan är hur länge... 945 -95 har nästan garanterat den nya gasen. 134a började användas från -93 på Volvo 940. Företagen som fyller på gasen kan konvertera till den nya gasen för en inte alltför dyr kostnad. Detta är gjort på våran 940 -92.

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]