Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rökmåln
Hej alla gamla vänner, var länge sedan sist men nu börjar man bli knäpp på att igen..

Sökt och sökt om ärendet och blir bara yr av alla som pratar i mun på varann.

Skaffade mig en 745 TIC -89a. B230FT @ 156HP, lättryckarn?
Sköt WG slangen och tyckte det var lite för skojigt så råkade hitta min 1bars tryckklocka och behövde ju givetvis mer soppa. Fick iaf lite för enkelt tag på både tänd och bränslebox från en 940 med B230FT. Bägge chippade av Göran på vikingchip. Bränslebox slutar på nr. 946. Tändbox på 169.

Tändboxen passade kanon, dock startade inte bilen med denna, bytte tillbaka och startade då direkt. Tänkte aja, behöver la inte krabba med tändning förrns efter 300hk nånstans så nöjer mig med soppaboxen, möttes så av en på tok för liten kontakt på boxen som satt i bilen redan, boxen såg också lite mindre ut. Går det lösa på nått sätt? Hur gör jag om det inte går att lösa?

Tackar på förhand och fråga gärna på om det är nått ni behöver veta mer om för att hjälpa mig :).
Kopplingen tar högt upp.

Normalt ska det vara ett "spel" I pedale[…]

Dålig broms

Dålig huvudcylinder som läcker internt […]

Enkel sökning på "nätet"[…]

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]