Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag tror den tjocka påfyllningsslangen är misstänkt – den är oroväckande tunnväggig och går lite snävt, det känns troligt att den kan spricka. På min likadana bil såg den förfärlig ut när jag hade anledning att lossa den.

Det sitter också en tätning mellan "locket"/toppen på tankarmaturen (den som slangarna går in i) och själva tanken. OM någon mindre skicklig person tidigare exempelvis bytt bensinpump på bilen så kan han/hon ha slarvat med den tätningen. Men så länge grejorna sitter där händer inget med den, så det beror på hur länge problemet har funnits.
Hade en 90 årsmodell och på den finns det en pump under bilen (under förarsätet) och där läckte det i pumphuset
Det var klamman som håller pumpen på plats, som var dåligt isolerad, så att metallklamman haft kontakt med aluminiumet på pumpen och att det då korroderat sönder (galavniska strömmar?)
Fick leta en bra stund innan detta hittades, det luktade, men tillslut blev läckan större och när pumpen var igång så syntes lite droppande från pumphuset
Jättebra tips!

Jag hittade en smal plastslang i bagageutrymmet igår som bara låg lös. Det var under mattan och under golvet. Det satt en slang fasttätad med en gummibit på höger sida så jag gjorde samma sak på vänster sida där den förmodligen har suttit någon gång innan den lossnade. Är det någon som vet vad detta är för en slang?
Kopplingen tar högt upp.

Normalt ska det vara ett "spel" I pedale[…]

Dålig broms

Dålig huvudcylinder som läcker internt […]

Enkel sökning på "nätet"[…]

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]