Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volv0740GLT
Hejsan.
Jag har en liten fundering, min lambdasonds lampa lyser fast jag har bytt lamdasond, och jag undrar då vad felet kan vara?

sen undrar jag också hur jag får min felkodsdosa att funka igen, kontakten sitter i men jag får den ej att funka :/.

Ursäkta ifall det finns en sån här tråd redan, bara jag som är dålig på att söka kanske.
Men vore jätte snällt om man fick lite svar

Mvh David
av sicnarf
Ja har hört talas om bilar där felkodsdosan inte fungerar. De kan ju också gå sönder som allt annat.Försök att vicka på sladdarna under dosan och spruta elektronik rengörningsolja runt kontakt pinnarna och se om det kommer igång.Ibland kan det vara glappkontakt.Lyser inte lambda lampan att fast du kopplat bort minus på batteriet en stund? Det ska den göra nämligen.
Användarvisningsbild
av päpplet
Lambdalampan visar att du har en felkod lagrad i insprutningssystemet och inte bara fel på lambdasonden. Knappen brukar ärga i dosorna men har du möjlighet till så ta en från en annan bil. Har för mig att den går att ta lös enkelt
Användarvisningsbild
av dalle76
Att göra bilen strömlös skall radera felkoden så att lambdalampan slocknar om felet är åtgärdat.Sen ett tips.Skriv i rubriken vad för problem du har istället för bara bilmodell så får du garanterat mer svar. :wink:

Enkel sökning på "nätet"[…]

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]