Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av pekka88
En tidigare verkstadskille på volvo bytte min packbox uppe vid kamremskåpan. den läcker dock lika mycke nu som innan. rinner ner bakom plastkåpan till kamremmen och ner på vattenpumpen. han hade bytt hundratals packningar och trodde det var fel på packningen från början? :S kan man verkligen reklamera en sådan sak och få en ny ? Är det ett vanligt fenomen att dom är dåliga?
av jaka
Hej!
Råkade ut för samma sak som du när jag bytte packbox på min brors 740:a från -87.
Köpte packbox från Autoland i Uppl-Väsby. Märkte att den satt lite löst.
Köpte sedan en från Volvo och sedan dess har det inte läckt!
Användarvisningsbild
av charm76
Reklamera! På stört! Om han nu var så säker på att det var där den läckte så ska den ju inte läcka nu om allt gjorts rätt. Men packboxarna ska sitta som ett smäck o vara lite halvtröga att få på plats. Volvos egna sitter perfekt, som tidigare inlägg nämnde. Det räcker att det hamnat pyttelite på sniskan så är det kört, då läcker det ändå. Men hade jag varit du hade jag åkt raka vägen tillbaka o reklamerat. För om det nu inte var i där den läckte kunde han ju ringt upp dig o sagt det o att han kunde fortsätta leta oljeläcka för det o det priset. Lycka till o håll oss underrättade!
Jag hejjar på dig! :D
Användarvisningsbild
av päpplet
Hur ser axeln ut som den tätar mot? Ofta på långmilare så har packboxen slitit ett spår i godset så man kan tvingas schimsa ut eller in den lite för att få nya tätningsytor
av pekka88
Det var kört att reklamera utan kvitto (såklart) ;p alltså den höll faktiskt tätt den första veckan innan den börja läcka igen.
ska be någon annan hjälpa mig byta den, så ska jag vara med och påpeka det som tidigare sagts om placeringen. v:)

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]