Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej,
Som det står i rubriken så blir den svårstartad vid halvtank eller mindre. Jag har provat bytt pumpen i tanken och när jag startar bilen och lyssnar i påfyllningsröret så hör jag den surra.

Jag är ingen expert på sånt här så jag vänder mig till er. Men borde inte pumpen i tanken gå igång på "steg 2" när man vrider på nyckeln för att skapa tryck i tanken så huvudpumpen kan jobba direkt. Eller hur fungerar det där? Nu när jag vrider till "2:an" så hörs inget genom påfyllningsröret.

Tacksam för svar!

Mvh Filip
Kollade du så att tankmotorn fungerade innan monteringen?
När jag lyssnade i mitt tankrör så brummade det ur röret
trots att tankpumpen vid demontering visade sej vara trasig.
Så det var huvudpumpen som hördes.

Du får ha en kompis som drar ur anslutningen till pumpen medan du lyssnar i röret.
Ljudet borde ändra karaktär då.

Eller tvångsmata den med 12 volt.
Du har väl armaturen med plastlock och då är det svart=minus och rosa=pluss.
Tack för tipset NisseHult, det gjorde jag iofs inte. Men jag är hyggligt säker på att nya pumpen går eftersom man inte hörde något alls genom röret innan jag bytte. Om det beror på att den förra var tyst eller om den inte gick alls låter jag vara osagt.

Jag får ta mig en titt på motorn annars. Ska avvakta lite och se om det kommer tips på felsökning som innebär att man slipper vara och gräva där igen :)

Jag kanske rent av ska tvångsmata pumpen jag tog ut för att kolla om den går, gör den det så är det ju uteslutande något annat fel.

Fler tips tas tacksamt emot!
Tycker du skall kontrollera så att du inte har läckor i bränslelinan, kontrollera ända från tank till railen.

Mvh GK

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]