Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvokarl
Har inte hittat några uppgifter om att andra ägare skulle ha bytt ut några skrynkelsidor i alla fall. De hittade väl rätt lim just den dagen kanske ? ;)
av Robins
Ägde en 960 2,5 automat -96 för några år sedan. Helt underbar bil! Fick dock byta bromssköldarna och växelgivaren. Ett tips är att varje gång du byter däck, smörj glid pinnarna till broms oken, så slipper du problem med kärvande broms ok!

min bil låg på ca 0,9 - 1,1L/mil! Kan tillägga att de håller bra, min fru körde av vägen en vinter i ca 80 km/h, bilen drogs upp, kördes till verkstad, stod på upptining under natten, efter genomgången dagen efter av Helmia konstaterade mekanikern " Ja, du behöver en ny navkapsel, annars är det bara åka vidare!"
av TourettesGuy
smörj glid pinnarna till broms oken
Japp får göras varje gång man har loss hjulen... :roll: Appropå bromsköldar...finns dom online att köpa någonstans till V90-modellen? Hittar bara till fram... :( Behöver 2 nya bak, bara smulor kvar av dom....inge bra för handbromsbackarna = dålig verkan!

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]