Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Addekarlsson
Ingreppet tar kanske 10 minuter? Nått sånt i alla fall.
Självklart kan du ta en på skroten, så länge det är samma typ av tryckklocka.
Se till att ta en som stången är gängad på, för eventuella justeringar. :D
Begagnad tryckklocka kan itne kosta många kr. Nån hundrig eller så, eftersom man köper en ny för dryga tusenlappen. :D

Mvh/ Adde
av Priffe
Som jag förstått det var en del av lättryckarns popularitet det att man kunde få fullt turbo men betala den lägre försäkringen osv för 135 hk? fast kanske inte så aktuellt idag?
av Niklas 442
Ett annat känt trix för att få fullturbo är att kapa slangen på turbon, sätta på ett T-stycke med hål på 2,8 mm för att på så sätt få "tjuvluft".

Knepet är välkänt bland Volvoanställda.

Har tidigare i mitt liv provat både på Ltt och FullT.

Ltt blev trevligt piggare :) och FullT blev märkbart piggare :D

I fallet med FullT så fick den besöka verkstan och där blev man inte så glad eftersom det var arbetsbilen :oops: ... (inget bra alls...) :twisted:

På Ltt har jag monterat av t-kopplingen sedan flera år och har inte planer på att fortsätta med det. (Blivit äldre och klokare :?: )

Flera försäkringsbolag skulle troligen höja självrisken om man upptäcker en "modifierad" Ltt - att tänka på :!:
av Addekarlsson
Priffe skrev:Som jag förstått det var en del av lättryckarns popularitet det att man kunde få fullt turbo men betala den lägre försäkringen osv för 135 hk? fast kanske inte så aktuellt idag?
Exakt det syftet som gäller fortfarande. :wink:
Niklas 442 skrev:Ett annat känt trix för att få fullturbo är att kapa slangen på turbon, sätta på ett T-stycke med hål på 2,8 mm för att på så sätt få "tjuvluft".

Knepet är välkänt bland Volvoanställda.

Har tidigare i mitt liv provat både på Ltt och FullT.

Ltt blev trevligt piggare :) och FullT blev märkbart piggare :D

I fallet med FullT så fick den besöka verkstan och där blev man inte så glad eftersom det var arbetsbilen :oops: ... (inget bra alls...) :twisted:

På Ltt har jag monterat av t-kopplingen sedan flera år och har inte planer på att fortsätta med det. (Blivit äldre och klokare :?: )

Flera försäkringsbolag skulle troligen höja självrisken om man upptäcker en "modifierad" Ltt - att tänka på :!:
Alla sådana här ingrepp gör man så klart på egen risk ja, och råkar man ut för en olycka, där försäkringsbolaget nobbar ersättning för man har moddat, då får man stå sitt kast.

Att pystrimma är inget jag rekomenderar, då det är ett mycket osäkert sätt att trimma. För man får absolut ingen kontroll på laddtrycket. Men det är fullt möjligt att göra så med. :D

Mvh/ Adde

Är det skruvhål för att f&aum[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det

Bensinpriser v2

https://www.tn.se/naringsliv/46698/analytikern-pri[…]

Vakuumslang

Jag gjorde en snabb sökning och reservdelslis[…]