Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvogubben92
Hej

Jag har lite funderingar och problem med Hijackers systemet på min Volvo 740.

Och den styr lådan som sitter inne i cupén verkar inte fungera alls men det kanske är någon säkring eller kabel problem som jag får titta på vid tillfälle :)

Men vi har hittat kabeln till kompressorn bak i skuffen och ett tag så gick det att pumpa upp den genom att använda den kabeln.

Men då märkte vi att det förmodligen läcker någon stans då man måste fylla på med jämna mellan rum.

Och nu var det ett tag sen som vi använde det systemet så jag kommer inte ihåg hur snabbt luften läckte ur men ialla fall så läckte den ur tillräckligt snabbt för att det inte skulle vara någon idé att hålla på och stanna och pumpa upp han hela tiden :)

Är det någon som vet var denna kompressor sitter ? eller har några andra tips på vart man kan kolla efter läckor?

Sen skulle jag vilja ha tag i ett par nya fjädrar ifall att det är dem som är dåliga och inte håller tätt.

Men jag vet inte om jag är helt ute och cyklar här eller om jag är något på spåren,

Jag skulle väldigt gärna få in lite tips på hur eller vad man kan göra samt vart man kan få tag i fjädrarna ifall att man behöver byta dem :)

Tacksam för snabba svar

/Volvogubben92
Kopplingen tar högt upp.

Normalt ska det vara ett "spel" I pedale[…]

Dålig broms

Dålig huvudcylinder som läcker internt […]

Enkel sökning på "nätet"[…]

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]