Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av NisseHult
När jag häromdagen hade tändningen på i 15 minuter fick vi springa igång den.
Nu tappar den tomgången, hackar och går som en påse nötter.
Jag fyllde på soppa och bytte batteri, men den är likadan.
Kan det vara den här gynnaren som spökar?

Bild

Är det en tändmodul, och var hittar jag den på bilen? ( Denna hittade jag i handskfacket 8) )
Den SKALL sitta korrekt moterad på sidan bredvid batteriet och det är noga att s.k. kylpasta appliceras innan montering då denna komponent blir varm. Bra vore även om du tar ut felkoder.

Mvh GK
av frivold
NisseHult skrev:När jag häromdagen hade tändningen på i 15 minuter fick vi springa igång den.
Nu tappar den tomgången, hackar och går som en påse nötter.
Jag fyllde på soppa och bytte batteri, men den är likadan.
Kan det vara den här gynnaren som spökar?

Bild

Är det en tändmodul, och var hittar jag den på bilen? ( Denna hittade jag i handskfacket 8) )
Kolla jordflätorna, tändmoduler kan du mäta med en multimeter om dom är ok. (finns värden i autodata att gå efter)

lycka till :)
Jag kallade in han som ägde bilen innan och hade plockat ihop den från scratch och han hittade felet på 5 röda.
Slangen till tomgångsmotorn...
Och bilen som nästan skulle skickas till pressning. Jag har för kort stubin när jag inte hittar felet direkt. :twisted:

Bild

Felkoder fick jag inte fram några.
Dioden lyser lite svagt och när jag trycker in knappen så lyser den starkt.
Och det kvittar hur lång tid jag hållet inne knappen, allt mellan 0,5 till 7 sekunder, dioden slocknar och förblir släckt.
Kopplingen tar högt upp.

Jag har läst på litegrann. Om man har e[…]

Jag tror vi kommer får en Europesisk Trump. […]

Teknikens värld har testat 5 olika dimensione[…]

Volvo car UX

Ser att du har temperatur uppe till vänster p[…]