Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Jump3
Hej!
Jag har en 745 som jag har lite problem med centrallåset.
Bakluckan fungerar det inte alls på, låter dock som c-låsmotorn klickar till när man låser och öppnar. Någon som har något tips? Kan det bara hoppat ur?
Även problem med höger bakdörr, det fungerar när man låser upp men inte när ska låsa bilen, tips?
av Jump3
Löste bagageluckan idag, den hade kärvat ihop mellan stagen, bara rengöra och smörja så fungerade den kanon, bara bakdörren kvar nu.Någon som har tips när det går att öppna bakdörren när man låser upp men inte när man låser? Har det hoppar ut något innanför dörrsidan?
Användarvisningsbild
av rampitsch
hej

Jag tror inte att det har hoppat ut någonting, eftersom det bara är kablar till låset, och det enda som är skillnaden på låsning och öppning är polvändning på dessa två tampar. Om det hade rört sig om flera dörrar med samma synmptom hade man kunnat misstänka relået. Nu låter det mer som om motorn i just den dörren är lite trött. Testa att öppna och smörja, och se om det går lättare. Se till att etsat utan att sätat tillbaka dörrisdan igen så sparar du dig en massa arbete ;)

Lycka till.

//Rampitsch
av Tobbe740
Hej!

Centrallåset fungerar på min 740-92 men piggen på höger bak åker bara ner litet grann och således låses inte den dörren. Kan trycka ner den manuellt och sedan låsa upp med centrallåset. Har någon en aning om åtgärd?

Tack på förhand!

Mvh Tobbe
av flipper575
Tobbe740 skrev:Hej!

Centrallåset fungerar på min 740-92 men piggen på höger bak åker bara ner litet grann och således låses inte den dörren. Kan trycka ner den manuellt och sedan låsa upp med centrallåset. Har någon en aning om åtgärd?

Tack på förhand!

Mvh Tobbe
Hade samma problem på min. 740 - 90 Höger bak. Uppsmörjning av låset hjälpte för mig. har funkat bra 2 år nu

mvh, Glenn

Din bil var redan trasig, det var därför[…]

Hej, har även detta problem. Vi har en V70 D[…]

Hastihetsmätare.

Hej! Har en 245 från -92 där vägm&[…]

Bromsar på S60

Jag böt på en V60 vid ca 10000 mil. Bel[…]