Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej,

Min 945:a från -97 fick idag problem med larmet och går därefter inte att starta. Efter att ha parkerat och låst/larmat bilen med fjärrkontrollen, gick det inte att låsa upp/larma av med fjärrkontrollen. Jag gjorde då enligt instruktionsboken, och låste upp bilen med nyckel, för att efter en stunds väntan starta bilen med nyckeln.

Detta funkade inte, startmotorn är helt död. Jag misstänker att startspärren på något sätt är aktiverad, och det går inte att få någon av fjärrkontrollerna att fungera. Jag har även satt i nya batterier i dem.

Är det någon som vet hur jag kommer ur detta? Jag kan tänka mig att koppla ur larmet helt och hållet och framöver bara låsa med nyckeln. Men som det är nu går det inte att använda bilen över huvud taget.

Jag är oerhört tacksam för all hjälp jag kan få, stort som smått!
Senast redigerad av 1 lonerook, redigerad totalt 0 gånger.
Öppna dörren, (larmet startar).
Sätt i nyckeln i tändlåset och vänta,
Precis när tutan slutar (efter ca 30 sek) slår du på tändningen!, (vrid inte helt till start!, bara tändning på).

då ska blinkersen sluta och du har gjort en "nöd-avstängning".

När detta är avklarat kan du koda in fjärrarna igen.
Sätt dej i bilen,stäng dörren (och alla dörrar /luckor måste vara stängda)
Slå på och av tändningen i lugn takt (ca 1 sek på, en sek av), 5:e gången du slår på tändningen,låter du den vara kvar påslagen !.
Då ska larmdioden börja flimra/blinka fort, då trycker du och håller låsupp-knappen tills flimret/blinkandet "hickar till", då tar du nästa fjärr och trycker likadant.
Slå av tändningen och du är klar !.

Din bil var redan trasig, det var därför[…]

Hej, har även detta problem. Vi har en V70 D[…]

Hastihetsmätare.

Hej! Har en 245 från -92 där vägm&[…]

Bromsar på S60

Jag böt på en V60 vid ca 10000 mil. Bel[…]